Reduktor ciśnienia OMVL R90

r90R90 jest reduktorem ciśnienia, parownikiem, zaprojektowanym i opracowanym przez OMVL do podawania gazu LPG do silników z wtryskiem, oferującym doskonałe wydajności także w przypadku silników gaźnikowych.
Dzięki potężnemu wymiennikowi ciepła, R90 zapewnia całkowite odparowanie LPG – dzięki czemu gwarantuje równomierną i dynamiczną pracę silnika nawet w wyjątkowo zimnych warunkach – oraz zmniejsza ciśnienie gazu do określonej wartości, która utrzymywana jest na stałym poziomie niezależnie od warunków pracy.

Reduktor R90 zaopatrzony jest w wyjątkowo czuły opatentowany układ sterujący, który reguluje główny przepływ gazu, reagując błyskawicznie i precyzyjnie na wszystkie potrzeby silnika.
Reduktor wyposażony jest w rejestrator natężenia przepływu, który zapobiega nagłemu wyłączeniu silnika po wrzuceniu na luz lub gdy auto hamuje albo niespodziewanie skręca.
To, co dzięki temu osiągnięto, to potężny reduktor, odpowiedni także dla samochodów o wysokiej mocy (od 500 do 6000 cm3), działający niezawodnie niezależnie od warunków pracy, gwarantujący doskonałą wydajność pod względem komfortu i parametrów jezdnych.
Zatwierdzony został zgodnie z przepisami bezpieczeństwa dla układów gazowych (UN/ECE 110R-01), jeżeli używany wraz z elektronicznymi kontrolerami OMVL (REG-MATIC oraz MILLENNIUM), R90 utrzymuje parametry spalin głęboko wewnątrz zakresów ustalonych przez najostrzejsze normy (EURO4).

LPG płynie ze zbiornika do reduktora/parownika i wpływa do przewodu całkowicie zanurzonego w płynie chłodzącym silnika.
W wyniku tego powstaje potężny wymiennik ciepła zapewniający, że do miejsca, w którym następuje redukcja ciśnienia i częściowe odparowanie płyn dociera już częściowo podgrzany. W następnej fazie ciepło, niezbędne do dokończenia odparowania, przekazywane jest z płynu chłodzącego do gazu, dzięki dużej powierzchni wymiany. Powoduje to optymalizację wymiany ciepła, nie powodując utraty ciśnienia gazu.
Podciśnienie tworzone przez dyszę Venturiego w rurze ssącej gaz do silnika wpływa na bardzo czuły układ sterujący, który reguluje główny przepływ gazu.
Regulacja wykonywana przez układ sterujący pozwala na natychmiastowe zaspokajanie zapotrzebowania na szczytową moc oraz na precyzyjne odpowiadanie nawet na najmniejsze zmiany w zapotrzebowaniu na gaz.
Otwieranie i zamykanie przepływu gazu realizowane jest przez zawór elektromagnetyczny umieszczony w obwodzie układu sterującego. Podczas wyłączania silnika, w ostatniej części reduktora następuje intercepcja, zapobiegająca ewentualnym wyciekom gazu wewnątrz niego – które mogłyby powodować niebezpieczną akumulację – poczucie wycieku gazu i w konsekwencji brak zaufania ze strony użytkownika.

Zobacz też inne porady motoryzacyjne na mpbartoszewski.pl.

Specyfikacja OMVL R90:

Wlot gazu Złącze żeńskie z podwójnym stożkiem na rurkę o przekroju 6 mm
Wylot gazu 2 złączki męskie na ciasno nakładaną rurkę gumową o przekroju wewn. 19 mm
Wlot/wylot płynu chłodzącego Złączka męska na ciasno nakładaną rurkę gumową o przekroju wewn. 15 mm
Zasilanie zaworu eletromagnet. 12 V d.c.
Połączenie elektryczne Super Seal AMP lub Faston 6.3×0.8
Śruba regulacji biegu jałowego Obecna
Zawór elektromagn. do intercepcji gazu Obecny
Zawór bezpieczeństwa Obecny
Stabilizator Nieobecny
Rejestrator natężenia przepływu Opcjonalny
Wylot kompensujący niskie ciśnienie Opcjonalny
Czujnik temperatury gazu Opcjonalny
Podgrzewacz elektryczny Opcjonalny
Zakres temperatur pracy -20/120°C
Umiejscowienie w samochodzie Zamocowany do przedziału silnika wieszakiem apozycyjnym. Poziom membrany musi być równoległy do linii roboczej, cewka ustawiona pionowo i w części górnej.
Homologacja E4-67R-01

 

Comments are closed.