Samochody są także modyfikowane w celach sportowych. Co raz więcej szczególnie młodych osób decyduje się na uczestnictwo w rajdach i wyścigach samochodowych. Młodzi kupują stare samochody i dokonują istotnych zmian. Podstawowym czynnikiem decydującym o zwycięstwie jest przyspieszenie samochodu – co oznacza że silnik jest bardzo ważny. Silniki montowane w pojazdach przeznaczonych do wyścigów są niezwykle mocne – minimum 150 lub 200KM i najczęściej benzynowe o dużej pojemności 2 lub 3 litrów. Silniki pochodzą od takich koncernów jak Audi, BMW, czy Ford. Oprócz silnika obowiązkowym elementem jest wzmocniona konstrukcja samochodu, czyli wstawienie tzw. „klatki” (metalowe dodatkowe elementy wewnątrz kabiny). W razie wypadku klatka ma za zadanie uchronić kierowcę i pasażerów. Układ hamulcowy musi być także obowiązkowo wymieniony i przystosowany do ekstremalnych warunków, gdyż samochód będzie co chwile przyspieszał do maksymalnej prędkości i hamował (szczególnie na ostrych zakrętach). Stosowane są zazwyczaj wyczynowe tarcze i klocki hamulcowe. Inny element to opony przystosowane do dużego przyspieszenia i odporne na nagłe zmiany temperatury. W większości przypadków dodatkowe (profesjonalne) części kosztuje dwa razy więcej niż zakup całego samochodu. Natomiast chcąc poczuć adrenalinę podczas wyścigu musimy zainwestować w swoje bezpieczeństwo.